Een dakdekker vertelt:

Ikbendakdekker: Piet Hezemans

Ikbendakdekker: Piet Hezemans

Bijna 15 jaar geleden startte Piet Hezemans als dakdekker. Na een paar jaar als zzp’er, begon hij zijn eigen dakdekkersbedrijf: Hezemans Dakwerken. Dat liep al gauw zo goed, dat twee van zijn medewerkers zich in het bedrijf inkochten: Frans van Stratum en Michael van Hest. Met zijn drieën vormen ze een enthousiaste club vakmannen.
 

De klant meenemen in je verhaal

Ik ben dakdekker Piet Hezemans project
Ik ben dakdekker Piet Hezemans project

Hezemans Dakwerken regelt alles, van dakgoot tot nok. Bijvoorbeeld dakrenovatie, dakisolatie, het zetten van dakramen en dakkapellen, en ga zo maar door. Piet vertelt: ‘Wij werken vooral voor particulieren. Die hebben vaak weinig kennis over grootscheepse dakprojecten, zoals dakrenovaties. Logisch ook, want zoiets laat je hooguit 1 of 2 keer in je leven uitvoeren. Aan ons de taak om potentiële klanten goed mee te nemen in ons verhaal. Dat begint bij het scheppen van de juiste verwachtingen: wat gaan we doen, wanneer komen we precies langs, hoeveel tijd nemen de werkzaamheden in beslag. Ook de productkeuze lichten we uitgebreid toe. Wij kiezen voor kwaliteitsproducten en daardoor zijn we soms niet de goedkoopste. Een duidelijk advies is daarom ontzettend belangrijk.’

Communicatie op de ‘bouwplaats’

Als de klus binnenkomt, begint het werk voor Piet en zijn jongens pas echt: ‘Ook tijdens het werk is communicatie met de klant essentieel. Mensen hebben graag een vast aanspreekpunt: iemand die ze kunnen benaderen met vragen of zorgen. Daarom werken wij bij elke klus met een voorman. Die vertaalt het project naar de klant en houdt de klant ook voortdurend op de hoogte. Als we dan een tegenvaller hebben, bijvoorbeeld door slecht weer, dan hebben klanten daar veel meer begrip voor.’

Kwaliteit van binnenuit

Piet Hezemans dakdekkersbedrijf
Piet Hezemans dakdekkersbedrijf

Ook intern timmert Piet hard aan de weg: ‘Goede kwaliteit begint intern. Daarom overleggen we maandelijks met het hele team. We stippen goede en slechte punten aan, en kijken wat we beter of anders kunnen doen. Ook zorgen we ervoor dat onze jongens zich blijven ontwikkelen. We zorgen bijvoorbeeld dat ze ook andere ambachten goed leren beheersen, zoals solderen, timmeren en platte daken leggen.’ Zijn ambitie voor de toekomst? ‘Onze organisatie nog meer stroomlijnen. Er valt altijd wel iets te verbeteren!’

Kwaliteit van binnenuit

Gerelateerde artikelen

Roy Schaefer droomde van kinds af aan al van een eigen bedrijf. Op zijn 25e startte hij Wiro Dakwerken. Roy begon zijn carrière in loondienst in de transport en logistiek. 

"Geen BMW als de klant een Dacia wil." Sinds 2000 runt Dave van de Loo met veel enthousiasme zijn dakdekkersbedrijf Vernooy Dakwerken.

Bedrijfseconoom op het dak. Van een studie bedrijfseconomie via een vakantiebaantje als dakdekker, naar een snelgroeiend bedrijf.

10 jaar geleden startte Piet Hezemans als dakdekker. Na een paar jaar als zzp’er, begon hij zijn eigen dakdekkersbedrijf: Hezemans Dakwerken.

Investeren in menselijk kapitaal. Dick Dunnewind (57 jaar) is eigenaar van Dunnewind–De Lange BV. Per toeval rolde hij het dakdekkersvak in.

Dit jaar viert hofleverancier Gebr. Janssen zijn 130e verjaardag. Wat in 1886 onder leiding van Johannes Janssen begon als eenmans dakdekkerszaak.

Hard werken, niet zeuren en de lijntjes kort houden. Die filosofie heeft AA-Dak BV uit Den Dungen geen windeieren gelegd.