Coronavirus | Veelgestelde vragen en antwoorden

Vind hier een actueel overzicht van vragen en antwoorden over het coronavirus en impact daarvan.

Leveringen (voor leveranciers en transporteurs)

Uiteraard is het voor ons van groot belang dat de transportbewegingen doorgezet kunnen worden. We doen er alles aan om de veiligheid en gezondheid van de chauffeurs én onze eigen medewerkers te waarborgen.

Hoe zorgen we samen voor de 1,5 meter afstand?

  • We laten één vrachtwagenchauffeur tegelijk toe in de expeditieruimtes. De ruimtes zijn klein en kans op besmetting is daardoor groter. Het dragen van een mondkapje is verplicht. 
  • We vragen de chauffeur zoveel mogelijk in de cabine te blijven en de trailer optimaal voor te bereiden (afdekzeilen open etc.) voordat ze het Wienerberger-terrein oprijden. Hiermee houden we de effectieve laadtijd het kortst.

Hoe zorgen we voor de hygiëne tijdens de noodzakelijke contactmomenten?

Wanneer er bij het aanmelden gebruik gemaakt wordt van touchscreens, dan wordt dit scherm én de pen tenminste ieder uur schoongemaakt met desinfecterende middelen. Bij bijvoorbeeld het ondertekenen van vrachtbrieven verzoeken we chauffeurs gebruik te maken van een eigen pen.

Mogen chauffeurs gebruik maken van sanitaire voorzieningen?

Uiteraard is het mogelijk om gebruik te maken van noodzakelijke voorzieningen zoals het toilet. We vragen wel nadrukkelijk om hiervoor toestemming te vragen. Op deze manier kunnen we de richtlijnen van het RIVM beter volgen en zorgen voor de juiste hygiëne maatregelen. Helaas is het niet mogelijk om gebruik te maken van bijvoorbeeld andere ruimtes zoals de kantine.

Wat zijn de wijzigingen voor afhalen bij Wienerberger in België?

Voor het afhalen van goederen gelden specifieke richtlijnen: om de drukte op locaties te kunnen spreiden, wordt gebruik gemaakt van time-slots. Dit betekent dat we niet langer orders kunnen meegeven die niet aangemeld zijn.

Binnenmuurstenen
  • Afhalen is slechts mogelijk als dit een dag van tevoren (tot 16:00 uur) per mail is aangemeld via nova.sales@wienerberger.com
  • Bij aankomst bij poort 2 belt de chauffeur met de binnendienst: +32 (0)14 61 10 99
  • De betreffende bon ligt vervolgens gereed op de tafel in de ruimte voor het loket
Gevelstenen

Verkoop- en/of technisch advies

Bij Wienerberger gaan wij voor optimale dienstverlening. Wij leveren kwaliteit, maar ook gemak. In deze tijden zijn onze medewerkers volop, via de reguliere kanalen, bereikbaar voor vragen over leveringen en bestellingen. Maar ook blijven we bereikbaar voor advies en technische ondersteuning. We proberen er met z’n allen voor te zorgen dat de markt zo optimaal mogelijk kan doordraaien.

Kan ik nog een showroom- of locatiebezoek plannen?

  • Bezoek is volledig gevaccineerd of kan een negatieve PCR test kan overleggen die niet ouder is dan 24 uur. We hanteren bij bezoek de volgende coronamaatregelen. Rondleidingen op de productielocaties zijn niet mogelijk.  

Mag ik een adviseur uitnodigen op locatie (op de bouwplaats of bij mij op kantoor)?

  • Klantbezoeken zijn beperkt mogelijk. We vragen jullie om zoveel mogelijk telefonisch of per mail je vragen te stellen. Ook in het geval van klachten of andere kwesties die vragen om een bezoek, vragen we om in eerste instantie te proberen om op afstand tot een geschikte oplossing te komen. Mocht een bezoek alsnog gewenst zijn, dan volgt onze adviseur de richtlijnen van de gastheer en de algemeen geldende richtlijnen van het RIVM. 

Kan ik nog monstermateriaal bestellen?

  • Monstermateriaal kan nog steeds besteld worden volgens de bestaande richtlijnen. Het wordt per post verzonden en je zult deze na enkele dagen ontvangen op het door jouw aangegeven adres.

Deze pagina is geüpdatet op maandag 20 december 2021. 

Heb je vragen?

Neem contact met ons op.